söndag 29 juni 2008

China Glaze imMaterial Gurl Collection

China Glaze imMaterial Gurl Collection gjorde inte så mycket väsen av sig då den släpptes. Inte så konstigt kanske att den försvann lite, med tanke på att de båda föregående kollektionerna från märket - Ink och OMG! - var så högljudda och uppmärksammade.
I kollektionen ingår:
- Atelier Tulle
- Vintage Crepe
- Mom´s Chiffon
- Second-Hand Silk
- Heirloom Organza
- Designer Satin





imMaterial Gurl är inget för mig var min första tanke när jag såg bilder på kollektionen, nyanserna känns lite off och jag misstänkte att de inte skulle gå särskilt väl ihop med min hudton (det är alltid svårare att träffa rätt med krämlack). Designer Satin stod ändå ut, och jag ångrar inte för en sekund mitt köp. En så ljuvlig nyans av mättade hallon!



Designer Satin känns som en "året runt"-färg, varken för bright somrig eller för dovt höstig - den perfekta medelvägen. Jag kan också meddela att jag har fått ett supersug efter Heirloom Organza, flaskbilden ser lagom "leverpastej" ut - men när jag nu har sett lite swatches på lacket så ser det otroligt lockande ut.

Inga kommentarer: