söndag 7 september 2008

Remover dispenser


Jobbar man med naglar så är det här inget konstigt alls, en pumpbehållare för nagellacksremover i frostat glas. Det här är kanske inget man i första hand tänker sig för hemmabruk, men jag vill verkligen slå ett slag för denna lilla tingest.

Nu ska vi nörda till det ordentligt här! Du behöver en remover dispenser för att:

1. Den är ergonomisk. Det är en mer naturlig rörelse för handen att trycka nedåt (lägg en bomullsrondell på munstycket och tryck så sugs remover upp i den), än att vrida åt sidan som du får göra för att hälla remover på nyss nämnda rondell. Ja, jag sa ju att det skulle bli nördigt :)

2. Det går åt mindre remover eftersom det inte är någon risk att du råkar hälla på mer än du behöver.

3. Mindre slabb och färre olyckor. Har du råkat hälla ut några droppar remover på en yta du inte borde någongång? Det har jag... ett nyrakat ben t ex, ouch.

Viktigt att tänka på är att köpa rätt dispenser. Det finns en hel del på marknaden (enl min nageltekniker) som har ett för dåligt snäpplock. Om inte locket håller ordentligt tätt så dunstar det du har i behållaren. Jag tog det säkra före det osäkra, och bad helt enkelt salongen jag går på att beställa hem ett ex av den de själva använder, åt mig.

3 kommentarer:

CrazyNails sa...

En sånn måste jag ha! Min Sally Hansen remover har ett alldeles för stort hål.

Badbomben sa...

underbart nördigt! 8D

Anonym sa...

crazy: ja du måååste :)

badis: nördigt var ordet ;)