fredag 24 oktober 2008

L'Oréal Star Magnet


Häromdagen sprang jag på en riktigt god nyhet från L'Oréal, Star Magnet. Lacknördar minns naturligtvis det hypade Le Magnetique som Lancôme lanserade med förra årets höstkollektion, och många är vi som väntar på julens blåa variant.
Det var väl bara en tidsfråga innan L'Oréal som ägare av Lancôme skulle inse vilken liten guldgruva till idé det här var och skapa en hel serie coola lack med stjärnmönster. 7 nyanser är det som bjuds i ett första steg, här ovan ser vi Purple och Magnetic Silver.
På flaskan sitter ett fäste med en magnet, lacka naglarna och placera sedan nageln (medan lacket fortfarande är vått) så nära den lilla magnetplattan det går utan att den vidrörs. Efter några sekunder kan du se hur ett tjusigt stjärnmönster har uppstått i lacket.

14 kommentarer:

Anonym sa...

Woho! Must have! Måste kolla på H&M imorgon!

Anonym sa...

Ack! Hur jag jag missat det här? *svimmar* Tusen tack för tipset!

angela sa...

OOOOOOhh... varför varför finns inte h&m i lilla fnuttig Ljusdal? Vilket underbart lack!
Får mig att tänka på stenarna tigeröga och falköga.

badis sa...

måste få några!

h. en rumphuggen badis, därav bad

Anonym sa...

Visst är de nice!

angela: de kommer säljas på fler ställen än H&M.

Anonym sa...

så fina e dom, har purple & magnétic prune själv, blev helt lyrisk när jag såg dem inne på H&M igår!!
Kolla gärna in hur purple ser ut på mig på min blogg...

Anonym sa...

Åh gawd, det där var ju hur coolt som helst!

Anonym sa...

han&hon: magnetic prune kan nog tankas landa hos mig oxå :)

beauty: hur nice som helst :)

CrazyNails sa...

Nu kommer det rusas till HM! Urläckra!

Anonym sa...

Åh vad jag är glad att jag hittade din blogg :) Jag är också nagelnörd, de där var riktigt läckra!!!

Anonym sa...

Vad kostar dom? :)

Anonym sa...

crazy: ja urläckert är ordet :)

cc: vad kul att du gillar bloggen :) visst är lacken coola!

rm: tror de kostar 98kr st, de sprack inte hundralappen iaf.

Anonym sa...

I love the look! It's great!

Anonym sa...

anonym: yes, it´s so cool :)