tisdag 27 januari 2009

Jag är egentligen lite kluven till Konad

Jag är egentligen lite kluven till Konad. Det är inte direkt svårt, eller det kan det ju också vara ibland, men stämplingstekniken i sig är lätt. Problemet är att det känns omständigt. Man ska ha platta, skrapa, lack och stämpeldyna. Tid, tålamod och finmotorik är också bra att ha. Och remover. Och bomullspads. Och kanske en gammal tidning att lägga under hela härligheten. Det blir alltså inte så ofta av att jag tar fram mina stämplar längre. Inte nu sedan nyhetens behag klingat av.

Men, säga vad man vill, det är ett fantastiskt sätt att göra spännande manikyrer utan större skills än man behöver för att stämpla med vanlig stämpel. Mina favoritstämplar är de heltäckande mönstren med olika virvlar eller marmoreringar. De är förhållandevis enkla att hantera och ger mycket effekt snabbt. Sådant gillar jag! Mycket och snabbt! Problemet är att alla Konads stämplar är anpassade efter korta naglar så till och med mina, inte alltför långa, kan behöva skarvas, något som definitivt kan få en att bryta ihop. Det är alltid då jag pajar hela konstverket och får börja om.


Här ser ni min favoitstämpel. Vad plattan heter har jag glömt, så noga är jag inte med mina konadgrejer att jag lägger det på minnet, men det är stämplat över China Glaze It’s my Turn från deras Kaleidoscope-kollektion. Det är en kollektion med holografiska lack som verkligen är läckra! Gillar du lacket så passa på att skaffa hem det fort nu då hela denna kollektion kommer tas ur produktion snart. Ovanpå It’s my Turn är det alltså stämplat med Konads eget svarta speciallack. Det är ett lack som gärna blir lite kladdigt så har du ett annat svart, högpigmenterat lack som du kan använda så rekommenderar jag det.

Ja, det var det. Guldiga naglar med svarta helnagelstämplar. Lite kladd runt nagelbanden, som ni ser, men det faller av vd första bästa handtvätt. ;D

7 kommentarer:

Bella sa...

Ooh så snyggt!

Michelle sa...

This is absolutely beautiful!!! I love it :D

Anonym sa...

Det ble kjempefint! :)

Sminkan sa...

Sminkan tackar och bugar! ;D
Kul att ni gillade det!

Thank you Michelle! I love this mani too!

CrazyNails sa...

åh jätte fint! Skall nog testa med konad på dom hololack som jag inte gillar. Kanske blir snyggare då

Anonym sa...

Så läckert! :-)

Maja sa...

Jag älskar konad nagelstämpling från välaboden. Jag kan byta mönster varje dag. Visst går det åt mycket remover. Men vad gör det? Det är kul och jag får många härliga kommentarer. De nyasta bildbrickorna är mina favoriter. De är också heltäckande, men jag gillar blommor också.