fredag 20 juni 2008

Nailed testar - ChG Orange Cuticle Oil



Så var det dags för ytterligare en premiär här på Nailed, recensioner! Vi har valt att kalla kategorin Nailed testar och vi hoppas kunna bjuda på många tankar kring intressanta produkter framöver. Först ut är China Glaze Orange Cuticle Oil (98kr hos Eleven).
Eleven beskriver produkten såhär:


Denna olja ger näring till dina nagelband och stärker på samma gång naglarna. Arbetar på djupet och gör snabbt dina nagelband mjuka samtidigt som naturliga naglar får ökad flexibilitet och styrka. Artificiella naglar får nytt liv. Innehåller en unik kombination av fem vårdande oljor: jojoba, ris och antioxidantrika vitaminerna A, C & E för att hjälpa torra, skadade nagelband. Botaniska extrakt agerar naturligt lugnande och antiseptiskt.


Nagelbandsolja är ett måste för mig, dels så har jag torra nagelband av naturen och det är visserligen aldrig snyggt men värre är såklart att det kan vara riktigt smärtsamt i perioder. Men jag har också fejknaglar, en investering som det vore alldeles korkat att inte sköta om ordentligt.
Det första som slog mig när jag började använda China Glaze Orange Cuticle Oil är den fräscha doften, det doftar verkligen apelsin - inte sådär trist syntetisk utan väldigt behagligt och somrigt. En svår doft att pricka in, men ChG har lyckats!


Jämfört med andra "typiska" nagelbandsoljor så känns Orange Cuticle Oil lite torrare, den är naturligtvis oljig men mindre flottig om ni förstår hur jag menar. Den sjunker snabbt in i huden vilket gör China Glaze till ett utmärkt val när man är i farten.
China Glaze Orange Cuticle Oil får fyra av fem knallrosa lack i betyg från oss här på Nailed. Kort och gott en bra och prisvärd olja med fräsch doft.

Inga kommentarer: