lördag 21 juni 2008

NOTD Nivea Turbo Goldpink


Idag var jag sugen på nåt sött och riktigt girlie, Nivea Beautés Turbo Colour i nyansen 06 Goldpink kändes perfekt för detta. Och färgen är verkligen söt! Dessvärre är lacket i sig ingen höjdare, finishen är mycket mer metallic än jag trodde och penseldragen syns ganska tydligt när det torkar. Dessutom har ett par av naglarna missprytts av en mängd små bubblor.
Jag kan tycka att det är rätt märkligt att det fortfarande fokuseras så mycket på att ta fram nagellack som "torkar på 45 sek", idag finns det ju så många bra snabbtorkande överlack på marknaden. Visst är Niveas Turbolack yttorrt på ett par minuter, men detta är antagligen också anledningen till lackets brister. Nu är Goldpink det första lacket i serien jag testat så jag ska inte döma ut det helt, vi har ju sett förr hur kvaliteten kan skifta från nyans till nyans.

Inga kommentarer: