fredag 29 augusti 2008

Orly Gems - Dupes?

Två av lacken i Orlys höstkollektion kände jag direkt att det fanns "dupes" (dubletter, andra lack som är snarlika i nyansen) till i min egna samling bara genom att kika på flaskan. Det är alltid kul att sen jämföra lacken för att se hur nära släkt de egentligen är, som ni kommer att märka så är det här något jag inte har haft mycket övning i :)
Först ut är Golden Maharaja, min favorit i kollektionen skulle väl kanske kunna vara en tvilling till ChG Unplugged från vårens Ecollection?
Nja, Golden Maharaja är mycket rödare i tonen än Unplugged som är mer neutralt "brun".

Det andra lacket misslyckades jag totalt med, spontant kände jag att OPIs Yoga-ta get this blue! från India-kollektionen kunde vara en nära släkting - men icke. Väl swatchade kan man tydligt se att Yoga-ta är en helt annan typ av blå än Star of Bombay. Gillar man blått så behöver man definitivt båda!

Inga kommentarer: