onsdag 27 augusti 2008

Orly Gems - Swatches




Ikväll bildspammar vi Nailed med swatches på Orlys höstkollektion. Alla lack är i två lager utom guldgula Golden Jubilee som lackats i tre.
Mandalay Ruby är ett klassiskt rött krämlack. Som enda krämlacket i kollektionen sticker den ut, men ska enbart ett lack i en höstkollektion vara i kräm så ska det ju definitivt vara det röda.
Golden Maharaja är en riktig skönhet, för mig är det här den ädlaste av juvelerna i kollektionen.
Midnight Star är lite av en besvikelse, finishen är mer metallic än jag hade väntat mig. Färgen är urtjusig, men det blir lätt trista märken av penseldragen.
Golden Jubilee är så skirt att det nästan är omöjligt att få helt täckande. Tonen är inte helrätt för mig personligen, men jag ska testa att toppa andra lack med det och se vad som kan hända.
Sea Of Light såg rätt trist ut i flaskan, men när jag väl hade swatchat lacket så visar det sig vara en roligt Barbierosa liten godsak. Inte säsongstypiskt så det förslår direkt, men en färgglad kick kan vara precis vad man behöver mitt i höstrusket.
Star Of Bombay är ytterligare ett fantastiskt lack i kollektionen. Vid full täckning blir det
riktigt blåsvart och skimret är så subtilt att man bara ser det i vissa ljus.

5 kommentarer:

rustik charm sa...

Å vilka läckerbitar:)

Anonym sa...

alltså ringarna är bara sååå söta!! :-) Det gör att jag älskar denna kollektionen ännu mer!!



www.beautyblogger.blogg.se

Anonym sa...

eyeonbeauty: ja där är många finingar :)

aja: jag tycker de är rätt plastiga, men det är kul att de pyntar :)

Anonym sa...

Golden Maharaja ärhelt klart min favorit ur denna kollektion! ursnygg!

Anonym sa...

sanna: ja visst är den tjusig!