söndag 16 november 2008

Mavala hösten 08



I veckan kom Mavalas höstkollektion med posten, i helgen har jag hunnit med att swatcha och kika närmare på lacken.
Spontant så känns kollektionen ganska traditionellt höstig och väldigt "Mavala". Alla nyanserna är användbara och ingen sticker ut något särskilt, åt varken det ena eller andra hållet.
Jasper, Red Crystal och Onyx är en klassisk höstvampig stomme, värt att notera är att de har lite av den där jelly-texturen som vi hittade hos t ex Essie nu i höst. Särskilt Jasper och Red Crystal vinner på detta, de blir lite mer roliga helt enkelt.

Ytterligare ett krämlack finns i kollektionen, Ruby, en mellanmörk rosa sak som för mig blev besvikelsen i setet. Den är så intetsägande att den bara känns onödig.
Två pearllack bjuds det också, Agate och Amber. Mjukt rosa Agate blir vinnaren i min bok, den känns lite unik i sammanhanget. Med nougatfärgade Amber hade jag problem med att penseldragen syns i finishen, nyansen känns också lite väl "damig" för min del - men det ska ju finnas något för alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

hej,undrar var du får tag dessa rundor med naglar att testa färgerna på?