söndag 8 februari 2009

OPI Tickle my France-y


När OPI släppte sin franska kollektion förra hösten skulle jag ha två. You Don’t Know Jaques och Eif-fel for this Color. Inga fler. Men, sen såg jag alla läckra swatcher på olika nagellacksbloggar och listan på lack jag ville ha blev längre och längre. Nu tror jag att mer än hälften av färgerna som släpptes i den kollektionen hamnat i min nagellackslåda. Det här är en av de mer otippade av dem.
Tickle my France-y är ett sådant där obestämbart, beigeaktigt lack som jag normalt sett inte skulle lockas av. Jag misstänker att det var en tjusig swatch hos The Polish Addict som fick mig att klicka hem den men säker är jag inte längre. Hur som helst, det är mitt och jag har använt det en gång tidigare. Jag tyckte inte om det då och jag tycker, helt ärligt, inte om det nu heller.
Färgen påminner mig om plåster eller stödstrumpor. En hudig beige med sjukhusvibb. Nej, inte något för mina naglar. Dessutom är det ett av dessa lack som nog ska vara skirt men jag hatar att se kanten mellan nagel och tipp i de allra flesta lack, som detta, så det stör mig att jag inte kan bygga på färgen tills den blir täckande. Eller kan, jag antar att fyra lager skulle fixa det, men det orkar ja inte med. Här är det två lager lack och överlack från Poshé. Mina naglar ser smutsiga och ofräscha ut i den här nyansen. Sen är det nog ett lack som kan vara underbart på andra, t. ex The Polish Addict, som har en annan hudton och är på själva nagelplattan. Kanske. Min manikyr fick i alla fall inte leva länge så här. Nej, den målades snabbt över med ett annat lack och chansen att Tickle my France-y kommer fram fler gånger är nog minimal…


5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte Tickle my France-y men har däremot funderat på att klicka hem det många ggr. Det som gör mig så osäker är hur otroligt olika swatcherna är. Ibland är det rosa, ibland beige, ibland lila. Ibland ser det täckande ut med två lager och ibland inte ens nära. Nä, nude-lack är svårt, det är bara att konstatera, men det kan också vara riktigt snyggt om man träffar rätt.

Sminkan sa...

Dessvärre är det här FEL! P'ssion Emelie hade en gång ett inlägg om de fulaste nagellacken. Det här platsar där. Lätt...

Anonym sa...

Gillar inte heller när man ser kanten mellan nagel och tipp. Men har för mig att jag surfade på nåt underlack som skulle vara bra mot det. Något du känner till?

Anonym sa...

fru hjelm: china glaze har t ex en serie lack som kan användas som "foundations", de ger en neutral jämnt färgad bas. En vanlig ridgefiller kan också fungera som en utjämnare rent nyansmässigt på nageln.

Anonym sa...

Tack! Ska kolla upp det!