söndag 8 februari 2009

Vinylmanikyr


Visst påminner det lite om 80-talets vinylskivor med skrikiga neonfärger på omslaget? Jag ska inte ta äran åt mig, nej, idén fick jag av FizzIvy som hade lackat sina naglar så snyggt. Som grund använde jag OPI's Black Onyx, ett svart cremelack som med lite teknik blir bra redan vid första lagret, men som för en oerfaren mörklacksmålare blir snyggare vid två. Från tumme till lillfinger: OPI That's hot! China Glaze Shower Together, OPI The "it" Color, OPI Greenwich Village, Zoya Kylie.
Alla OPI-lack kommer från Mod About Brights-kollektionen. Ett tips när man gör en sån här färgstark manikyr är att ta i med färg sådet verkligen syns, det blir snyggast så, och glöm inte måla det färgade lacket på kanten av tippen så inget svart lyser igenom. Ett snabbtorkande överlack är ett absolut måste, eftersom man behöver ganska många lager av det färgade lacket. En ursnygg lösning om man vill vara både diskret och färgglad.

//Bella (http://saintbellabeauty.blogspot.com)

6 kommentarer:

Sminkan sa...

Ja, riktigt snyggt! en manikyr jag också måste testa någon gång!

Anonym sa...

jag gillar den!ska testa något liknande!!ha det gott!

Fru Choklad sa...

Wow vad coolt! Måste jag testa någon gång. Gillar att du valt olika färger på tipparna. Det ger verkligen en twíst.

Singeltjejen sa...

så häftigt!!! gillar verkligen. var annorlunda och gör att man dra blicken dit.

Emma sa...

Snyggt! ;)

Lizbeth sa...

I like this!