onsdag 6 augusti 2008

Essie hösten 08


När jag kikar på swatches och promotionbilder på Essies höstkollektion tänker jag spontant "säker". Här tar man inga direkta risker, det är tjusiga krämlack i rätt klassiska nyanser som gäller.
Jag hoppas att Essie satsar på att släppa något lite roligare i vinter som man gjorde förra året, eller varför inte en festlig julkolletion för en gångs skull? För som vanligt med Essie så är det lite, lite tråkigt. Snyggt och användbart, en klassisk och gångbar kollektion på den breda marknaden - men lite väl säkra kort för att det ska kännas kul.

Självklart återkommer vi med mer tyckande då vi har kollat in lacken live och hunnit swatcha en del.

Vad tror du om Essies höstkollektion?

2 kommentarer:

Mi sa...

Jag tror starkt på den! Fick hem 4-packet med minilack från kollektionen igår, och ska prova så fort jag orkar lacka om!

Men jag kan säga att när jag beställde trodde jag att det skulle vara mörka krämlack à la Mavalafärger (typ Las Vegas mm), men efter att jag sett swatches hos Scrangie har jag förstått att dom är så mycket mer än det!

Anonym sa...

Lacken är absolut tjusiga, det är mer kollektionen i sin helhet som jag tycker känns en aning enformig. Men jag har också just fått hem lacken och visst är det en annan sak att se dem live på sig själv, så kanske ändrar jag åsikt där :)