torsdag 7 augusti 2008

OPI hösten 08 - La Collection de France


Höstens kollektion från OPI tar oss med till Frankrike. Jag älskar OPIs teman och de gör mig inte besviken denna gång heller. Kollektionen består av 12 nyanser; klassiskt höstiga krämlack, ljuvligt skimrande godsaker och ett par rena måsten!



OPIs egna bilder är ju sorgligt missvisande, vi letar bättre bilder men kommer naturligtvis också att swatcha lacken så fort vi har dem hemma. Nagelforumet på Makeup Alley är en guldgruva, där hittar man redan nu bra swatches på samtliga lack i kollektionen. Väl värt ett besök om ni inte kan tåla er!
Mitt personliga förhandstips är att lacken Parlez-Vous OPI? ett dammigt violett krämlack och You don´t know Jacques! ett lite skitigare grått krämlack kommer att kännas roliga och unika att ha i sin samling.
Kollektionen består av:
  • Louvre Me Louvre Me Not
  • Parlez-Vous OPI?
  • You Don´t Know Jacques!
  • Tickle My France-Y
  • Bastille My Heart
  • I´m Fondue Of You
  • A Oui Bit Of Red
  • We´ll Always Have Paris
  • Eiffel For This Color
  • Baguette Me Not
  • Crêpes Suzi-Ette
  • Yes... I Can Can!

När detta inlägg skrivs finns kollektionen ännu inte uppe hos Head2toe eller 8ty8 men väntas i dagarna.

Vad gillar ni OPIs höstkollektion? Kommer ni att slå till på några lack?

Läs mer om hösten 08.

11 kommentarer:

Anonym sa...

De finns hos 8ty8 nu... :)

Anonym sa...

Här blir det beställning, helt klart! Precis min smak! :-) /Ninni

Anonym sa...

ida: kanon, tack för infon :)

ninni: då får du lova att återkomma med lite tyckande sen :)

... sa...

De där namnen tycker jag mig känna igen från deras Paris-kollektion/liknande... Känner igen alla namnen faktiskt :S
I vilket fall, det ska bli spännande att se swatches sen, speciellt You dont know Jacques!

Anonym sa...

Jag kan inte svära på att inga lack är remakes, men jag har inte hört något om att detta skulle vara en massa tidigare utgivna lack.
Jag ska söka vidare info och se vad som dyker upp.

Badbomben sa...

Jag gillar men är inte helt hundra procent övertygad. Några ser habegäriga ut men kollektionen får inte mig att dregla även om potential finns.

Anonym sa...

Denn akollektion tilltalar mig väldigt mkt, och jag har således redan beställt sex stycken...

Anonym sa...

Japp, då är "You don't know Jacques" och "Parlez-Vous OPI" på väg hem till mig! Gud vad spännande! :-) /Tycker Ninni

Anonym sa...

Det var många i min smak faktiskt :) Smakfulla men inte tråkiga.. Blev dock bara en Parlez-Vous OPI? (+lite andra lack) i senaste beställningen, måste spara pengarna :P

Anonym sa...

badbomben: här rinner det minsann i mungipan :D

emma: vilka blev det?

ninni: bra val tror jag bestämt

sara: ja ibland får man allt hålla igen liiite :)

Anonym sa...

Lite klurig kollektion tycker jag... Blev helt kär i temabilderna när jag kikade, men när jag tittar på lacken blir jag mer osäker. Två av dem är på väg hem till mig och efter mycket velande fick Jacques faktiskt inte följa med, men han kanske kommer senare ;)