torsdag 7 augusti 2008

Essie hösten 08

Ibland faller det sig himlans bra, strax efter att man presenterat höstens kollektion från Essie så dimper lacken ner i brevlådan! Vi kommer naturligtvis att visa upp dem som NOTDs allt eftersom, men vi kan väl börja med att kika lite på hur lacken ser ut i flaskorna och på nageltippshjul.


Kollektionen ser ärligt talat inte helt rolig ut om man bara kikar på flaskorna, flera av nyanserna är snarlika och bredden är inte särkilt stor när det gäller valet av färger.


Krämlack, krämlack och åter krämlack. Och hoppsan, men är inte de båda lacken här ovan som tagna ur Essies sommarkollektion?


Nåja, jag ska inte vara allt för neggo! Så fort jag drog penseln ur första flaskan insåg jag att det här var något helt annat än vad jag hade väntat mig!




Essies höskollektion är inte fylld av de halvtrista traditionella krämlacken som jag vid första anblick trodde, de har en oväntad skirhet som ger en spännande jellyfinish. På hjulen ovan ser ni lacken i ett lager.



Här har jag lackat tre lager. De tre första mörkare lacken är fortfarande inte helt täckande, men om resultatet är jämnt och fint kan det vara en riktigt läcker effekt. De tre ljusare lacken har full täckning, men ser fortfarande lite skönt geléaktigt "blöta" ut i finishen.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Några av dessa var faktiskt riktigt fina! Men jag har redan beställt både OPI och CG så Essie får nog stå tillbaka...

Sminkan sa...

Har precis beställt tre! Är dock besviken att det plommonlila som Scrangie fick inte verkar vara samma längre. Rosa behöver jag inte, men plommon... :D

Anonym sa...

Swept off my feet är på väg hem till mig! /Ninni

Anonym sa...

emma: nånstans måste man ju dra gränsen :D

sminka: nej, det var visst bara scrangie som fick det.

ninni: nice!

Mi sa...

Det där med No Boundaries som har bytt färg är himla konstigt tycker jag.. :S Och trist! För på Scrangies och Lisens hemsida ser det ut att vara ett underbart mörklilablått lack ju :(

Anonym sa...

När jag kikat på kollektionen på H2T har jag inte blivit särskilt imponerad, men efter att ha sett lite bilder nu är jag lite mer nyfiken igen. Ser fram emot "riktiga" NOTD:er, det kanske kan övertyga mig! :)