onsdag 6 augusti 2008

Orly hösten 08 - Gems


Nej det är väl inte riktigt kul att prata höst än, men jag blir iaf uppiggad av tanken på alla ljuvliga nagellackskollektioner som är i antågande. Hösten innebär ofta maffiga färger, djupa nyanser och överdådigt skimmer - what´s not to like?
Orly har döpt höstens kollektion till Gems, och inte är det svårt att se att de sökt inspiration hos ädla stenar och juveler.
Orly har haft lite tråkiga säsongskollektionen då de hamnat i "sex nyanser av sockersött"-fällan, men det kan väl få gå an då det dyker upp klatshiga neoner och knalligt färgsprakande brights ibland. Gems känns hur som helst allt annat än tråkig, man har lyckats kombinera sex färger på ett kul tema, som skiljer sig både i nyans och finish men som alla känns höstigt heta. En kollektion att köpa i sin helhet kanske?
Kollektionen består av:
  • Mandalay Ruby (creme)
  • Midnight Star (shimmer)
  • Golden Jubilee (shimmer)
  • Sea Of Light (shimmer)
  • Star of Bombay (shimmer)
  • Golden Maharaja (shimmer)

En röd krämis behövs i varje höstgarderob, klassiskt och vampigt på samma gång. Lila är aldrig fel! Den guldiga trenden håller i sig och vi ser den på flera håll bland höstens makeupkollektioner. En knalligt rosa skimrig sak, yes please! Och blått, ja färgen har bevisligen gått från trend till standard.

Kollektionen finns nu uppe hos 8ty8.

Vad tror ni om Orlys höstkollektion, något lack som lockar särskilt?

6 kommentarer:

Anonym sa...

Yep, jag går och väntar på Golden Maharaja, ser ut som ett typiskt Mimmi-lack.

Anonym sa...

Härligt! Är det det vampiga eller det bronzigt bruna som känns typisk Mimmi?

Bitte sa...

Midnight Star,Golden Jubilee och Golden Maharaja lockar mig enormt.

Anonym sa...

Midnight Star hoppas jag stort på :)

Anonym sa...

Det bronsiga helt klart, jag är mer höstig än vampig - hoppas jag. ;)

Badbomben sa...

Den här höstkollektionen är min favorit hittills, midnight star ser mumsig ut!